Follow my blog with Bloglovin

måndag 16 juni 2014

Det svarta skåpet

 I matrummet har vi ett stort svart skåp.
Det får verkligen plats en massa där i och vi har främst våra finglas här.
De där man inte vill diska i diskmaskinen och alltså inte använder varje dag.
 Helst skulle jag vilja fylla det med vitt porslin.
Eftersom det även är svart inuti blir det ju en sån snygg effekt av det vita där i.
Skåpet heter York och kommer från Mio.
Du hittar det här.
Det jag gillar mest är att det är så stort och det fina krönet.
Och nej...ni är inte vindögda, snurriga eller alkoholpåverkade!!
Det är vårt rum som är lite snett och vindt o skevt..
Precis som resten av vårt gamla hus..;)




 Jag avbokade min spinning ikväll.
Känner mig inte helt 100....
Har svårt att avgöra om jag håller på att bli sjuk eller om jag bara 
är väldigt väldigt trött...
Hmm...det sistnämnda är ju inte helt osannolikt.
Kramis kramis Katarina

12 kommentarer:

  1. Så galet snyggt med svart skåp. Har ett stort skåp i garaget som bara väntar på att få lite omvårdnad o kärlek, hoppas på ett semesterprojekt. Just nu snurrar världen mest kring bilder o redigering så tack snälla söta vännen för dina ord hos mig, blir så otroligt glad ska du veta, ord som betyder mycket för mig. Ta hand om dig nu vännen, klokt av dig att vila o lyssna på kroppen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Men så fint vardagsrum med vitrinskåp ni har! Vlll med ksaffa ett vitrinskåp. Just nu så står vårt fint porslin i köket.. känns litr trångt.. kram

    SvaraRadera
  3. Tack för en härlig och inspirerande blogg! Vilket fint matbord ni har!Finns det att få tag på? Ha det bra!
    Mvh Linnea

    SvaraRadera
  4. Hej Linnea!
    Tack för rara ord..;)
    Bordet är från Chilli och jag tror det finns fortfarande.
    www.chilli.se
    Kram katarina

    SvaraRadera
  5. hej på dig raring! Du dina skåp skulle jag inte tacka nej till, kan jag säga, inte ditt sneda charmiga hus heller. Jag tror det är din kropp som säger stop, nu är det dags att ta det lugnt. Bra att du lyssnade på den, det är den enda du har.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Jättefint skåp. Skulle också vilja ha nåt finare. Har bara två tråkiga Billy. Men jag kan ju aaaaldrig bestämma mig hur jag vill ha det i vardagsrummet.

    Hoppas du inte blir sjuk till midsommar nu då! Förmodligen är det väl trötthet. Klokt att ta det lugnt.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Hej smulan!
    Jag tror nog att kroppen säger stopp nu... Det kan ju bli för mycket och du har säkert sovit för lite och dundrat på i hundranittio ;-)
    Vila och va rädd om dig nu. Johanna Westman skrev i sensate nr av Leva & Bo, "Livet är för kort för dieter". Lästen sen en annan artikel i dagstidningen idag om ett triathletpar som sa: "Unna dig en drink, chips och det som du tycker är gott. Livet är för kort för att man inte ska må bra"
    Så nog är det sant. Så om vi unnar oss det och tränar, ja det är nog bästa kombon ever faktiskt. Så nu är det ju dax att kicka igång den här gumman med;-) men jag är som du, något så kopiöst trött och vill bara soooova och inte göra något särskilt alls. Men nu måste jag peppa mig så jag fixar testet i morgon!!!!!
    En annan rolig sak är att maken fått fast på nya jobbet!!! så skönt alltså.

    Skåpet vännen! Ja skåpet är bara sååå fint! Jag har med ett skåp, ett hörnskåp vi ärvt med massa vackra ärvda glas i kristall.. För att jag var den som skulle använda dem och vårda dem bäst. Känns fint att ha dem här.
    Precis som ni gillar jag att blanda gammalt med nytt. Att ha saker som har en själ, och sen andra saker kan man ju byta ut, men de liksom bara passar så bra ihop.

    Suss gott nu gullefjun!;-)
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  8. Underbart skåp! Älskar sådana där stora skåp..... Har fått ärva ett gammal skåp av min mormor som står hemma hos mamma och pappa.....i garaget....och bara väntar. Måste hitta några starka män som kan hjälpa mig att bära bara! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  9. Så fint ni har det!!
    Önskar en glad midsommar!
    Anna

    SvaraRadera
  10. Riktigt snyggt tycker jag :)
    Och nog är det lite charmigt när allt inte är så rakt och perfekt.
    Ni har ett otroligt charmigt hem tycker jag :) Kram och ha det fint

    SvaraRadera
  11. Så vackert ni bor, och så inbjudande matsal.
    Man vill sitta länge och bara njuta av det vackra omkring.
    Vårt hus är med snett och vint, det är charmen med gamla hus =)
    Ha en fin dag.
    Kram Veronica.

    SvaraRadera
  12. Supersnyggt skåp! Skulle gärna få flytta hem till mig:) Gillar krönet.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥